· Humor
Nezáleží na tom, jestli jste velký korporát nebo živnostník, jednou z nejsilnějších zbraní je humor a nadsázka. Sociální sítě jsou postavené na sdílení obsahu mezi jejich uživateli. A co uživatelé sdílí nejraději? Věci, které jsou vtipné, roztomilé nebo šokující. Takže se nebojte udělat si ze sebe trochu legraci. Pokud například podnikáte ve stavebnictví, zkuste vyzvat klienty své stránky, ať postaví co nejvyšší věž z co nejabsurdnějších materiálů. Většina lidí si ráda dělá legraci i sama ze sebe, a zpráva o absurdní výzvě se rychle rozkřikne.
· Sdílej, sdílej, sdílej
Jak přimět své klienty ke sdílení? Nabídněte jim něco na oplátku. Nejoblíbenější jsou soutěže. Můžete udělat jednoduchou hru, kdy do slosování bude zařazen každý, kdo bude sdílet status nebo fotku o soutěži, ale nejúspěšnější jsou kreativní hry. Takže například vyzvěte své potenciální klienty, ať se s vaším produktem vyfotí v co nejšílenější situaci. A nebo vyhlaste třeba soutěž o nový slogan nebo logo. Fantazii se meze nekladou.
· Pravidelnost
Skvěle, fanoušky máte. Pokud si je ale chcete udržet, musíte je pravidelně zásobovat obsahem. Sociální sítě mají své vlastní algoritmy, podle kterých se uživatelům obsah zobrazuje, a stránka, která je aktivní jednou za uherský rok, moc pozornosti nepřitáhne. Takže foťte, pište a udržuje své publikum v centru dění. Velmi oblíbené jsou pohledy do zákulisí. Podnikáte s módou? Nahrajte fotky z focení. Máte restauraci? Ukažte, jak se připravují ty nejlepší pochoutky.
· Sledujte ty nejlepší
Určitě není na škodu se podívat, jak to dělají profesionálové. A teď nemyslíme reklamní agentury. Raději omrkněte, jak se na sítích prezentují jejich vlastní hvězdy. Instagram? Okoukejte, jak vypadají fotky těch, jejichž účty sledují miliony lidí. Co spojuje úspěšná, neboli virální, internetová videa. Jaký typ twitterových a facebookových postů přitahuje nejvíce pozornosti?