Soukromé podnikání by bylo hračkou snad jedině v případě, kdyby ho někdo provozoval obklopen výhradně dřívějšími socialistickými obchody. V tom případě by totiž dotyčný neměl žádnou konkurenci, jež by stála za slovo, na trhu by chybělo kdeco, co by mohl úspěšně nabízet a prodávat, a to by se pak kšefty hýbaly!
Jenže taková už situace na našem trhu dávno není. Dnes už u nás panují tržní poměry a všeho je dost, zboží a služeb stejně jako těch, kteří toto nabízejí. A tak se dnes se svým soukromým podnikáním prosadí jedině ten, kdo je lepší než ti ostatní.
Platí to pochopitelně i pro podnikání na internetu. Člověk by si možná mohl myslet, že tam je podnikání hračka, protože je uživatelů internetu tolik, že by neměl být problém najít tam zákazníky, jenže zatímco potenciálních klientů je tam skutečně až až, je obvykle hodně složité je oslovit a přimět využít právě určitou konkrétní nabídku.
Veřejnost prostě používá k hledání toho požadovaného na internetu internetové vyhledávače, a sází na to, co jí tyto přednostně nabídnou. A podnikatel, který se ve vyhledávačích neobjevuje na předních pozicích, mívá smůlu, i kdyby byla jeho nabídka sebedokonalejší.
Ovšem jak přimět vyhledávače, aby některému z podnikatelů právě jeho web dostatečně preferovaly a daly mu přednost před ostatními konkurenty? V zásadě se tu dá spolehnout jenom na SEO služby, tedy na optimalizaci pro internetové vyhledávače.
Jak každému z internetových podnikatelů lehce objasní SEO konzultace, mívají prostě weby své nedostatky, které jim z pohledu internetových vyhledávačů škodí. A tyto nedostatky je třeba odstranit. Protože až pak vystoupá odkaz na optimalizovaný web ve vyhledávačích tak vysoko, aby byla naděje, že ho lidé najdou a využijí.
Díky optimalizaci pak tedy může být kdejaký internetový podnikatel úspěšný. Na rozdíl od toho, kdo by jenom marně čekal, zda se to někdy nezmění k lepšímu samo od sebe.